Ali lahko glasba vpliva na zdravje?

Ali lahko glasba vpliva na zdravje?

​Dandanes je tempo mnogokrat prehiter, pandemična “nova realnost” pa celotni situaciji ni preveč v prid.

Zaradi hitrega načina življenja in podhranjenega socialnega stika se tako ljudje večkrat znajdemo v poplavi tesnobe, izčrpanosti in stresa …

Glasba pa je tista, ki nam lahko ta čustva popestri s prijetnimi občutki.

 
Kako glasba vpliva na telo?
Sam zvok lahko občutno spremeni življenje.

To tezo je postavil in potrdil priznani newyorški zdravnik Mitchell Gaynor, ki dela v preventivnem centru za maligne bolezni.

Nekega dne mu je eden izmed tibetanskih menihov prinesel tibetanski zvonec, ki ga v samem Tibetu uporabljajo za tradicionalen način zdravljenja.

Najprej ga je preizkusil sam in se tako pozitivnih čustev odločil, da ga bo vključil tudi pri zdravljenju svojih pacientov.

V roku 5 let je tako ob vodenju skupine obolelim za rakom skozi vodeno meditacijo skupaj s tibetanskimi pojočimi posodami prišel do osupljivih rezultatov.

Kljub temu, da v tem času ni opravljal kliničnih študij, je pri ljudeh, ki se spopadajo s to zahrbtno boleznijo zaznal spremembe v počutju, ki so se kazale tako v besedni kot tudi v nebesedni komunikaciji.

Celotno opažanje je povzel takole:

“Ljudje se poenotijo s čistim tonom posod in dosežejo globoke sprostitvene odzive.”

“Povejo mi, da je njihov strah, da ne nadzorujejo več svoje prihodnost, hujši kot sam rak.”

Sprostitev, ki jo občutijo z zvokom in meditacijo, jim vrača upanje.”

“Ko zopet najdejo upanje, pogosto bolj aktivno pristopijo k svojemu zdravljenju.”

(Vrtovec, dip. delo Zdravilni vplivi zvoka in glasbene terapije na človeka in njegovo delovanje, 2016, str. 21)

Kaj pa so tisti pozitivni učinki glasbe, ki nam lahko polepšajo vsakdan?

– motorične sposobnosti,

– koncentracija,

– spomin,

– bistrejši um,

– potrpežljivost,

– socialne veščine,

– samozavest …

… vse to so delci mozaika, ki vplivajo tudi na duševno zdravje posameznika.

Igranje in poslušanje glasbe dviguje raven prav vseh teh sestavin in pripomore k boljšemu počutju.

Zate smo na enem mestu zbrali 5 pozitivnih učinkov glasbe, ki se mi zdijo izjemni!

#1: ​Glasba povečuje srečo

​To se morda zdi očitno, a o naravnih kemijskih razlogih je precej neverjetno razmišljati.

Če kdaj potrebuješ čustveni zagon, potrebuješ le 15 minut poslušanja svojih najljubših melodij in tako boš dosegel naravno srečo.

To je zato, ker tvoji možgani sproščajo dopamin oziroma hormon sreče, ta pa vodi do povečanih občutkov sreče, navdušenja in veselja, ko poslušaš glasbo, ki ti je všeč.

#2: ​Glasba zmanjšuje stres, hkrati pa povečuje splošno zdravje

​Glasba ima neposreden vpliv na naše hormone.

Če poslušaš glasbo, v kateri uživaš, to zniža raven stresnega hormona kortizola v telesu, kar pa preprečuje učinke kroničnega stresa.

Stres povzroča 60% vseh bolezni, zato nižje ravni stresa pomenijo večje možnosti za tvoje splošno dobro počutje.

Ena študija je celo pokazala, da je skupina ljudi, ki je igrala na različna tolkala in pela, okrepila imunski sistem v primerjavi z ljudmi, ki so pasivno poslušali in medtem ko je glasba pozitivno vplivala na zdravje obeh skupin, je igranje instrumentov in/ali petje imelo še boljše rezultate.

Za največje koristi v stresnem dnevu lahko vklopiš svoj glasbeni predvajalnik in ob najljubših skladbah zapoješ.

Ob tem te ni treba biti strah, da bi razbil kakšno “air” kitaro!

#3: ​Glasba izboljša spanje

Več kot 40% ljudi po celem svetu trpi zaradi nespečnosti.

Študija je pokazala, da poslušanje klasične ali sproščujoče glasbe v eni uri pred spanjem bistveno izboljša spanec v primerjavi s poslušanjem avdio knjige ali nobenimi aktivnostmi pred spanjem.

Ker vemo, da lahko glasba neposredno vpliva na naše hormone, je smiselno, da pred spanjem prisluhneš Beethovnu (ali svojemu naboru najljubših umirjenih skladb).

Sploh takrat, kadar zares potrebuješ dober spanec …

#4: ​Glasba zmanjšuje depresijo

​Glasba neposredno vpliva na naše hormone, lahko jo celo štejemo za naravni antidepresiv.

To je zato, ker določene melodije povzročajo sproščanje serotonina in dopamina, kar vodi do povečanih občutkov sreče in dobrega počutja.

Sprošča tudi noradrenalin, ki je hormon, ki sproži občutke evforije.

Več kot 350 milijonov ljudi trpi za depresijo po vsem svetu, 90% teh pa jih ima tudi nespečnost.

Raziskave so med drugim pokazale, da so se simptomi depresije zmanjšali v skupini, ki je pred spanjem poslušala klasično ali sproščujočo glasbo.

#5: ​Glasba izboljša zmogljivost v teku

​Tudi, če nisi tekač, lahko iz tega izvlečeš kar največ …

Znanstveniki so ugotovili, da so tekači, ki so poslušali hitro ali počasno motivacijsko glasbo, tekli hitreje kot tekači, ki so v 800-metrskih tekih poslušali “umirjeno” glasbo (ali tekli brez glasbe).

Ključ za izboljšanje tekaške uspešnosti je v izbiri glasbe, ki te navdihuje.

Glasba je tista, ki ti lahko da ravno tisti zagon, ki ga potrebuješ za premagovanje utesnjujočih vsakodnevnih opravil.Vzemi si čas tudi za to, da poiščeš zase najprimernejšo skladbo …